Hej läsare! ;)

I går kom jag till sjötorp med min vän Alicia (en annan Alicia). Det ligger vid götakanal. I kanalen den kvällen simmade det små ankungar och deras mamma. Dom kunde inte komma upp hör den höga kanten bara mamman, Jag (linn) var jätte förtvivlad. jag visste att ankungarna inte kunde simma tills morgonen, så jag alicia och våra familjer försökte ta upp ungarna men det gick så klart inte. vi tog en folie kartong och la i men dom kunde ändå inte komma upp, det var för hög kant. Vi tog kartongen och gjorde sönder sidorna och la i den. Ankungarna kom upp och dom kunde äntligen vila.

I dag hade Alicias mamma sett mamman och hennes ungar gå på land så dom hade klarat det :D. Jag var super lycklig.

Tänk på att ta hand om naturen och var rädd om djuren. Det var ju inte ankornas fel att dom hade hammnat i kanalen, det var ju den som hade stängt den.


Kommentarer
Postat av: Alicia

Hej Linn! :)

Jag hoppas att du har det bra,

vi har lagt till en bild på ditt inlägg så du bara vet ;)

Kram Alicia :D<3

2010-06-26 @ 15:48:00
URL: http://camrera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0